Nákupný poradca
- Čo sú VOP - všeobecné obchodné podmienky
- Katalóg tovaru
- Registrácia a zákaznícky účet
- Objednávka
- Platba za tovar
- Cena poštovného
- Spôsob doručenia tovaru
Všeobecné obchodné podmienky
Ustanovenia Všobecných obchodných podmienok (v skratke ako VOP) predstavujú rámcové pravidlá, vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti nás ako predávajúceho a Vás ako kupujúceho pri Vašich nákupoch v internetovom obchode Literama.sk. Pred prvým nákupom u nás si ich pozorne prečítajte, je potrebné vyjadriť s ich znením súhlas pri Vašej registrácii ako zákazníka. Po úspešnej registrácii môžete začať objednávať.
Katalóg tovaru
Celý ponúkaný sortiment je rozdelený do kategórií. Zoznam kategórií sa nachádza v ľavej časti stránky. V jednotlivých kategóriach je tovar zobrazený po stránkach s voliteľným počtom produktov na stránku.
Zoznam produktov je možné pomocou jednoduchého formulára upraviť. Systém umožňuje zvoliť počet zobrazených produktov na stránku. Umožňuje zvoliť typ zobrazenia tovaru - na výber sú dve možnosti a to detail a zoznam. Zoznamové zobrazenie produktov obsahuje menej informácií o sotimente vhodné na rýchle prehliadanie. Ďalej je možné tovar na stránke zoradiť podľa vybraných parametrov a to vzostupne ako aj zostupne.
Vyhľadávanie tovaru
V prípade, že hľadáte konkrétny produkt alebo produkty konkrétneho autora, je vhodné použiť podporu na vyhľadávanie tovaru. Formulár na vyhľadávanie sa nachádza v pravej hornej časti stránky. Do formulára je potrebná zadať text s min. dĺžkou tri znaky a potvrdiť tlačidlom enter.
Systém vyhľadáva Vami zadanú frázu v katalógu produktov a v obsahu stránky (napr. táto stránka). Nemusíte teda rozmýšlať, či hľadáte informácie o kontaktoch, knihy podľa názvu alebo sortiment niektorého vydavateľstva. Vo všetkých prípadoch stačí použiť jeden vstupný formulár v hornej časti obrazovky.
Registrácia a zákaznícky účet
Registrácia nového zákazníka
Registrácia nového zákazníka je bezplatná služba, ktorá zjednodušuje zákazníkom opakované nákupy a umožňuje prístup k realizovaným objednávkam, adresám, wishlistom a ďalším doplnkovým službám.
Pre registráciu je potrebné správne vyplniť registračný formulár. Odkaz na registráciu nájdete vždy hore v pravej časti obrazovky. Formulár obsahuje nasledujúce oblasti:
- Prihlasovacie údaje - ako prihlasovacie meno je potrebné použiť Vašu e-mailovú adresu, túto bude možné neskôr zmeniť. Emailová adresa bude použitá na elektornickú komunikáciu. Ďalej je potrebné zadať heslo. V našom systéme nedržíme Vaše heslo v čitateľnej podobe, preto v prípade straty hesla, je heslo potrebné nanovo vygenerovať. V prípade, že od Vás bude niekto formou mailu alebo telefonicky heslo požadovať, v žiadnom prípade ho neposkytujte.
- Adresa - pri registríci je potrebné zadať jednu platnú adresu. Túto adresu bude možné pri tvorbe objednávky použiť ako fakturačnú adresu a adresu doručenia. Systém umožňuje evidovať v rámci vašeho profilu ľubovoľný počet adries.
- Ostatné - tu je možné prihlásiť sa na odber noviniek, ktoré rozosielame maximálne raz do týždňa. Ako posledné je potrebné súhlasiť so všeobecnými obchodnými podmienkami. V opačnom prípade nie je možné registráciu dokončiť.
Váš zákaznícky profil
Po registrácii získate prístup k Vášmu zákazníckemu profilu. Ten Vám umožňuje zobraziť informácie o objednávkach, zmeniť osobné alebo prihlasovacie údaje a mnoho ďalšieho.
Pre zobrazenie účtu je potrebné sa prihlásiť. Odkaz k zákazníckemu účtu nájdete hore v pravej časti.
Váš účet je rozdelený do nasledujúcixh častí:
Profilové údaje
Základné údaje o účte. Formulár na zmenu osobných údajov.
Objednávky
Zoznam všetkých Vašich objednávok, ktoré evidujeme v systéme. Po kliknutí na číslo objednávky je možné zobraziť detail objednávky.
Prihlasovacie údaje (Zmena hesla)
Formulár na zmenu e-mailovej adresy a hesla.
Adresy
Zoznam Vašich adries. Tu je možné evidovať neobmedzený počet adries. Adresy je následne možné použiť pri tvorbe objednávky ako fakturačnú adresu a adresu dodanie. Nie je teda potrebné vždy pri objednávke znova a znova zadávať adresu ručne, šetrí to čas a minimalizuje možnosť omylu pri písaní. Zoznam hneď po registrácii obsahuje vašu adresu zadanú pri registrácii.
Správy
Zoznam našej vzájomnej mailovej komunikácie. Celá mailová komunikácia, ktorá sa uskutoční cez náš systém je ukladaná a v tejto časti, kde je možné správy zobraziť. V prípade, že použijete možnosť poslať nám správu cez formulár v aplikácii, bude táto správa uložená. V prípade, že nám pošlete správu iným sposobom (bežný mailový klient), nebude táto správa v systéme evidovaná.
Aktivita
Dôležité aktivity v systéme ako napr. zmena hesla alebo vytvorenie objednávky sú v systéme evidované. V tejto časti je ich možné zobraziť.
Objednávka
Vytvorenie objednávky
Tovar, ktorý si chcete objednať je nutné vložiť do nákupného košíka. V prípade, že pri detaile produktu nie je ikona na vloženie tovaru do košíka, tento tovar je momentálne nedostupný. Nákupný košík sa nachádza v hornej časti stránky. Váš nákupný košík sa v prípade prihlásenia odpamätá, takže tovar ostáva v košíku aj medzi viacerými prihláseniami.
Objednávka sa vybavuje a zasiela ako celok. Ak ste si objednali titul napríklad v predpredaji, celá objednávka bude čakať na naskladnenie novinky a bude expedovaná až kompletná, pokiaľ si s nami nedohodnete iný postup.
V detaile košíka je možné košík vyprázdniť, prepočítať a prejsť priamo k objednaniu tovaru. Pri prepočítaní košíka sa môže zmeniť cena niektorého z produktov, môže to byť spôsobené zmenou ceny sortimentu u nášho dodávateľa, ak bol tovar v košíku príliš dlho (niekoľko dní).
Pre objednanie tovaru je potrebné použiť tlačidlo Objednať. V prípade, že nie ste prihlásený, systém zobrazí prihlasovací formulár. Po prihlásení je potrebné zadať spôsob platby a doručenia tovaru, fakturačnú adresu a adresu doručenia. Poznámka pri objednávke nie je povinný údaj.
Potvrdenie objednávky
V poslednom kroku objednávania je potrebné potvrdiť objednávku. Obrazovka obsahuje všetky informácie o objednávke. Od tohto momentu sú ceny konečné a nebudú sa meniť. V prípade, že by bola v tomto čase objednávka napr. z iného okna prehliadača zmenená, systém Vás na túto skutočnosť upozorní a objednávku prepočíta. Po potvrdení objednávky Vám bude zaslaný email s potvrdením o vytvorení objednávky a s informáciou o ďalšom postupe.
Platba za tovar
Je možné použiť nasledujúce spôsoby platby za tovar:
- dobiera - za tovar zaplatíte pri prevzatí tovaru doručeného Slovenskou poštou alebo našou zmluvnou kuriérskou spoločnosťou. Za tento spôsob si tieto spoločnosti účtujú poplatok, ktorý je premietnutý do našej ceny poštovného.
- bankový prevod - platba bankovým prevodom na základe platobného predpisu. Pri tomto spôsobe platby nevznikajú ďalšie náklady, a preto predstavuje najlacnejší spôsob ako Vám dopraviť tovar. V prípade nákupu objednávku nehraďte hneď, ale počkajte kým naši pracovníci preveria dostupnosť tovaru a zašlú Vám podklady pre platbu. Objednávka bude vybavená po pripísaní platby na náš účet.
Cena poštovného
Celkové expedičné náklady sú určené podľa hodnoty Vašeho nákupu a výberu spôsobu platby. Štandardne doručujeme Slovenskou poštou, ako spôsob doručenia si môžete zvoliť aj nášho zmluvného kuriéra. Pri osobnom odbere, samozrejme, poštovné neplatíte.
Aktuálne ceny poštovného sú uvedené v tabuľke.
Doručenie tovaru
Spôsob doručenia tovaru
Zásielky doručujeme v rámci Slovenskej republiky nasledujúcimi spôsobmi:
- Doručenie na niektorú pobočku SLovenskej pošty alebo BalíkoBOX - doručenie spravidla v nasledujúci deň od expedovania zásielky.
- Express zásielka kuriérom Slovenskej pošty - doručenie spravidla v nasledujúci deň od expedovania zásielky.
- Kuriérska služba - doručenie spravidla nasledujúci pracovný deň od expedovania zásielky.
- Osobný odber v Prievidzi - objednávku si vyzdvihnete v mieste našej expedície, v pracovné dni v bežných pracovných časoch. Keď bude zásielka pripravená, obdržíte notifikačný email s informáciou, že Vaša objednávka je zabalená a pripravená na prevzatie aj s aktuálnymi otváracími hodinami.
Vo všetkých spomínaných prípadoch je možné objednávku uhradiť vopred bankovým prevodom alebo v hotovosti pri jej prevzatí.